Wielu menedżerów jest przekonanych, że:
a) kierowania zespołem można nauczyć się tylko z doświadczenia,
b) długi staż pracy jako kierownik, lider… świadczy o wysokich umiejętnościach,
c) to wina pracowników kiedy nie mają motywacji lub dowożą słabe wyniki
W praktyce okazuje się jednak, że to działania Liderów zwyczajnie nie przynoszą rezultatów.
⠀
W trakcie mojej kariery jako trenera i doradcy biznesu poznałam wielu menedżerów i szefów, którzy przychodzili do mnie w krytycznych sytuacjach – kiedy firma i zespół były w dosłownej rozsypce.
A oni sami mieli zwyczajnie dosyć nadgodzin, użerania się z trudnymi pracownikami, wiecznych problemów i zaległości, bycia na świeczniku i brania wszystkiego na swoją głowę.
Trudno jest samemu wyjść z błędnego koła. Kiedy byłam Liderem na etacie i zarządzałam kilkoma działami naraz, również mierzyłam się z tym problemem.
⠀
Ale to Lider odpowiada za to jak pracuje zespół, a nie pracownicy.
Skąd to wiem?
Kiedyś dostałam zespół sprzedażowy z najgorszymi wynikami w Polsce. Sytuacja wydawała się beznadziejna. Po roku mój zespół (w niezmienionym składzie) osiągał najlepsze wyniki w całej firmie i całym regionie.
Dzięki takim doświadczeniom i wiedzy, którą zdobyłam po drodze, dzisiaj prowadząc własną firmę, szkolę setki osób na salach i tysiące online, pomagając im budować zmotywowane, sprawnie funkcjonujące zespoły, które dostarczają świetne wyniki.